Obecny świat retail stawia coraz większe wymagania detalistom, którzy nieustannie zmagają się z dynamicznymi zmianami trendów tej branży. Zakres wymaganych rozwiązań i towarzyszące im technologie ciągle się poszerzają o: spersonalizowane zakupy (CRM), różnorodność koncepcji sklepów, natychmiastowa dostępność towarów, obecność na arenie międzynarodowej, napięte cykle produktowe, marketing wielokanałowy, a także wszechobecna automatyzacja.
Jaka jest obecna sytuacja w handlu detalicznym?
Badania przeprowadzone przez Zebra* (Purchasing Behaviour Study, 2019) oraz IHL Group** (2019) dostarczają następujących informacji:
■ 1 na 4 klientów opuszcza sklep sfrustrowany i bez zakupu, ponieważ proces zakupowy nie spełnia jego oczekiwań **
■ 51% pracowników nie ma wystarczającej wiedzy, w wyniku czego klienci czują się lepiej poinformowani, niż sprzedawcy *
■ długie kolejki kosztują sprzedawców prawie 35 miliardów euro *
■ potrzeby klientów często pozostają niespełnione, ponieważ średnio tylko 65% sprzedawców posiada niezawodny magazyn produktów *
■ każda minuta przestoju systemu kosztuje sprzedawców średnio 4,00 euro *
Jakie są tego konsekwencje?
■ 13% klientów jest permanentnie zniechęconych nietrafionymi lub niezrealizowanymi zamówieniami omnichannel **
■ 10% spadek rentowności dla sprzedawców detalicznych **
Czego potrzebują klienci? Chcą …
■ zobaczyć produkt, zanim go kupią
■ zarezerwować przedmiot, kiedy stanie się dostępny
■ być regularnie informowani o statusie swojego zamówienia
■ mieć dostęp do informacji o produktach
■ móc szybko sfinalizować płatność preferowaną metodą
■ zwrócić zakupiony przedmiot bez komplikacji
■ doświadczać ciągłego przetwarzania online-offline
■ wsparcia i życzliwości ze strony sprzedawców
■ nawiązać kontakt osobisty
W związku z tym szczególnie ważne jest, aby móc polegać na systemie, który spełnia oczekiwania konsumentów i aktualne wymagania rynku detalicznego.
System POS Cegid Retail Y2 jest narzędziem w pełni dostosowanym do tych wymagań.
System POS, który jest kompleksowy, modułowy i integrowalny
Cegid Retail Y2 oferuje rozwiązanie POS, które można zintegrować jako system sklepowy w dowolnym środowisku z funkcjami spełniającymi specjalistyczne potrzeby handlu detalicznego. Cegid Retail Y2 mapuje wszystkie procesy biznesowe używane w sklepach, będąc jednocześnie oszczędnym i łatwym w użyciu. Przemyślana architektura umożliwia szybkie działanie przy kasie, bez konieczności pomijania niezbędnych informacji o produkcie i kliencie, przy wsparciu wysokiego bezpieczeństwa i szerokich możliwościach offline.
Cegid Retail Y2 odwzorowuje większość istniejących scenariuszy Omnichannel w wersji standardowej, takich jak Store to Web, Click and Collect, In store order czy e-booking. Centralna baza danych dostarcza informacji w czasie rzeczywistym, a dzięki nowoczesnej architekturze cloudowej dostępna jest z dowolnego miejsca bez zakłóceń.
Kiedy Cegid Retail Y2 sprawdza się najlepiej
System POS Cegid Retail Y2 przynosi największe korzyści, jeśli zostanie spełniony co najmniej jeden z poniższych warunków. Twoja firma:
■ współpracuje już z centralnym systemem ERP i poszukuje oddzielnego niezależnego systemu detalicznego / kasowego
■ zajmuje pozycję międzynarodową i działa w wyspecjalizowanym sektorze detalicznym
■ posiada oddziały w kilku krajach / na kilku kontynentach
■ wymaga zmapowania rozszerzonych funkcji zarządzania towarem w sklepach
■ zamierza łatwo zintegrować system, który jest z natury zgodny z przepisami podatkowymi i uwzględnia różne wymagania specyficzne dla danego kraju
■ chce skoncentrować się na swojej podstawowej działalności, będąc na bieżąco z najnowszymi osiągnięciami technicznymi i prawnymi – obejmując wszystkie kraje swojej działalności