Od jednego sklepu do dużej sieci – od kasy fiskalnej po system CRM
Cegid jest jednym z wiodących światowych dostawców systemów POS dla specjalistycznego sektora handlu detalicznego. Sklepy z jednym lub dwoma oddziałami, a także duże międzynarodowe firmy z ponad tysiącem oddziałów korzystają z rozwiązań Cegid Retail Y2. Niezależnie od tego, czy są to sklepy odzieżowe, czy marki z segmentu biżuterii, upominków, mebli, kosmetyków, obuwia czy elektroniki – wachlarz modeli biznesowych rozciąga się od szybkiej sprzedaży po kompleksowe doradztwo produktowe i obsługę klienta w oddziale lub sklepie internetowym. Rodzaje sklepów również mogą się różnić – sklepy własne, firmy franczyzowe, systemy shop-in-shop, sklepy koncesyjne czy pop-up.
Cegid prowadzi intensywną wymianę najlepszych praktyk ze swoimi klientami. Jednym z przykładów jest niezależne stowarzyszenie Cegid Retail Club, w ramach którego klienci komunikują się i wymieniają doświadczeniami. Z drugiej strony istnieje tak zwana Rada Programowa. Klienci doradzają firmie Cegid i mogą uczestniczyć w dalszym rozwoju oprogramowania.
Regularne wydarzenia, takie jak Cegid Connections to platformy, na których klienci mogą poznać Cegid, ich partnerów handlowych i technologicznych oraz nawiązać kontakt z użytkownikami.
Przeczytaj kilka interesujących projektów zrealizowanych przez klientów Cegid
Longchamp
Producent torebek Longchamp
uruchamia Cegid w sklepach na całym świecie
Producent torebek Longchamp wprowadza na całym świecie rozwiązanie Cegid Retail Y2
Projekt IT rozpoczął się we Francji i był kontynuowany w całej Europie. Wraz z rozwojem firmy w USA i Azji na bieżąco pojawiały się nowe lokalizacje. Po aktualizacji oprogramowania Cegid Retail Y2 w 2018 r. i wprowadzeniu go na rynek w Australii w 2019 r. wszystkie sklepy mają teraz dostęp do tych samych narzędzi, aby lepiej zaspokajać potrzeby lokalnych klientów i dostarczać natychmiastowych oraz dokładnych informacji o zapasach i sprzedaży.
Longchamp, francuska marka galanterii skórzanej, to firma rodzinna z mieszanką sklepów marek własnych i dodatkowo 1500 punktami sprzedaży w domach towarowych w 26 krajach. Firma zatrudnia ponad 3000 osób na całym świecie. Oprogramowanie Cegid zostało wdrożone w ponad 300 sklepach.
Nowe technologie, takie jak Kliknij i odbierz lub Wyślij ze sklepu, są w fazie testów. Luksusowa marka pracuje również nad wprowadzeniem mobilnych rozwiązań POS do swoich flagowych sklepów. Umożliwi to pracownikom jeszcze wydajniejszą obsługę klientów w sklepach przy użyciu iPhone’ów i najnowszych technologii Omnichannel, w tym programów lojalnościowych, które zapewniają jeszcze bardziej spersonalizowaną obsługę.
Oprogramowanie Cegid służy również do obsługi wydarzeń lokalnych, dostosowanych specjalnie do każdego kraju i typu klienta. Obejmuje to pozyskiwanie kluczowych informacji o preferencjach zakupowych klientów – czy np. narodowości klientów odwiedzających różne sklepy. Daje to pracownikom lepsze wyobrażenie o tym, jak dopasować ofertę do klientów.
Leica
Leica współpracuje z Cegid i koncentruje się na
zwiększaniu satysfakcji klientów
Leica współpracuje z Cegid i koncentruje się na zwiększaniu satysfakcji klientów
Dla ponad 75 sklepów w 15 krajach i międzynarodowej sieci 140 butików w formacie „shop-in-shop” Leica szukała rozwiązania w chmurze, aby zintegrować swoją sieć punktów sprzedaży na jednej platformie. Celem było uzyskanie jednolitego dostępu do informacji o klientach i zapasów, w celu zyskania jeszcze większej lojalności klientów.
Leica Camera AG, międzynarodowy wysokiej klasy producent kamer i optyki sportowej z siedzibą w Wetzlar w Niemczech, zaczął zatem wyposażać swoją infrastrukturę cyfrową w sklepach na całym świecie, wdrażając oparte na chmurze rozwiązanie omnichannel POS Cegid Retail Y2.
Kompletny dostęp do informacji o klientach i zapasach umożliwił bardziej spersonalizowaną i spójną obsługę w międzynarodowych sklepach. Helmut Heier, Kierownik sprzedaży detalicznej w Leica, wyjaśnił:
„Nasi klienci są pełnymi pasji zwolennikami fotografii i oczekują obsługi klienta na najwyższym poziomie, która łączy wiedzę techniczną z inspiracją i artystycznym zrozumieniem. Dlatego nasz personel musi być w stanie wypełnić tą złożoną rolę, polegającą na zapewnieniu najwyższej jakości usług szytych na miarę. Rozwiązanie Cegid pozwoli nam ujednolicić nasze systemy sprzedaży na jednej platformie ”- kontynuował Heier. „Zapewni to nie tylko spójność pod względem jednego widoku zapasów i danych klientów, ale dzięki globalnemu doświadczeniu Cegid umożliwi nam również centralne wdrożenie systemu, gwarantując zgodność prawną na każdym rynku”.
Po zakończeniu projektu pilotażowego w centrali wszystkie firmy należące do Leiki zostaną przeniesione do nowego systemu. W przyszłości Leica planuje wprowadzić rozwiązanie mobilnego klienta firmy Cegid. Pracownicy sklepów będą wtedy mogli zaoferować klientom jeszcze bardziej spersonalizowane doświadczenia zakupowe. Korzystając z danych 360° można sprawdzić wszystkie zamówienia klientów za pomocą jednego kliknięcia lub można śledzić interakcje w mediach społecznościowych i sprawdzać anulowane zakupy. Pracownicy mogą również zaproponować dodatkowe usługi lub produkty uzupełniające za pośrednictwem pełnego katalogu cyfrowego. Zapewnia to scentralizowanie danych klientów w celu wydajniejszej administracji, promowania lojalności i zwiększania możliwości sprzedaży.
Możliwości chmury Cegid zmieniają doświadczenia klientów Paula Smitha
Kiedy brytyjski projektant mody Paul Smith chciał na nowo zdefiniować sposób robienia zakupów w ponad 200 sklepach i 16 krajach, firma szukała szybkiego i efektywnego kosztowo rozwiązania, które zwiększy lojalność klientów. Cegid wygrał przetarg dzięki systemowi punktów sprzedaży Cegid Retail Y2, ponieważ był jedynym dostawcą, który mógł zaoferować możliwości globalnej chmury dla międzynarodowej firmy. System POS Cegid Retail Y2 zapewnia elastyczne podejście i dostęp do danych całej organizacji, aby stworzyć naprawdę wszechstronne doświadczenie zakupowe.
Wdrożenie rozpoczęło się, gdy Paul Smith zdecydował się na całkowitą przebudowę systemu, w tym na nowe rozwiązanie ERP zintegrowane z punktem sprzedaży (POS).
„Przeprowadziliśmy formalny proces selekcji, a Cegid dobrze pasowała kulturowo” – powiedział Dyrektor Finansowy Paula Smitha, James Horsley. „Fakt, że jest rozwiązanie globalne był kluczowy, ponieważ chcieliśmy posiadać jeden system dla całej naszej firmy – co wydawało się być głównym ograniczeniem dla innych dostawców”.
Paul Smith
Możliwości chmury Cegid zmieniają
doświadczenie klienta Paula Smitha
Paul Smith wdrożył oprogramowanie w dwóch etapach, zaczynając od Wielkiej Brytanii, a następnie wdrażając je na całym świecie. Pozwoliło to przetestować wdrożenie na mniejszą skalę i przenieść kluczowe ustalenia na fazę globalną, aby zapewnić płynne wdrożenie.
„Rozwiązanie jest wysoce konfigurowalne i musieliśmy zrozumieć, w jaki sposób możemy wykorzystać tę elastyczność w Wielkiej Brytanii przed implementacją na skalę światową” – dodał James Horsley. „W każdym kraju, w którym działamy, występują drobne niuanse. Dlatego potrzebowaliśmy rozwiązania o globalnym zasięgu, które może być dostosowane do każdego regionu”.
Dzięki Paulowi Smithowi możesz zobaczyć korzyści wynikające z wdrożenia rozwiązania Cegid:
Widoczność zapasów wzrosła o 90%
Dokładna synchronizacja informacji w całym przedsiębiorstwie co godzinę
Obsługiwanie kart podarunkowych w systemie, co zmniejsza powielanie baz danych klientów o 90%, dając znacznie dokładniejszy obraz każdego klienta
Dokładniejsze dane umożliwiają tworzenie rozszerzonych programów lojalnościowych i dodatkowych zachęt dla klientów
Rozwiązanie chmurowe Cegid stanowi platformę dla skalowalnych innowacji
System kasowy Cegid Retail już się sprawdził i Paul Smith planuje w przyszłości wykorzystać tę platformę do rozszerzenia oferty omnichannel.
„Chcemy jeszcze bardziej poprawić jakość obsługi klienta” – podsumował James. „Mobilny punkt sprzedaży jest naszym kolejnym krokiem, to pozwoli nam bardziej elastycznie obsługiwać kupujących i wprowadzać nowe technologie dla sklepów mobilnych”.
Delsey
Delsey wchodzi
na rynek azjatycki z Cegid
Delsey wkracza na rynek azjatycki dzięki Cegid
Aby wesprzeć swoją ekspansję w Azji, marka Delsey szukała długoterminowego partnera technologicznego z uznanym rozwiązaniem POS, które byłoby dostępne na całym świecie. Tutaj Delsey wybrał Cegid Retail.
Założona w 1946 roku Delsey to francuska firma specjalizująca się w projektowaniu i produkcji bagażów podróżnych. Z ponad 6000 sklepów na pięciu kontynentach zajmuje drugie miejsce na świecie w tej branży.
„Potrzebowaliśmy sprawdzonego, najlepszego w swojej klasie rozwiązania do zarządzania naszymi działaniami detalicznymi w Azji i Indiach oraz oddanego partnera z silną międzynarodową wiedzą i zasięgiem” – powiedziała Cathérine De Bleeker, Global Marketing Director w Delsey.
W ciągu zaledwie kilku miesięcy rozwiązanie Cegid Retail zostało wdrożone w ponad czterdziestu sklepach w Hongkongu i Chinach, umożliwiając marce optymalizację działalności detalicznej i rozszerzenie sieci sklepów. System POS Cegid Retail zapewnił Delsey pierwszorzędne funkcje merchandisingowe, sprzedażowe i CRM, w tym nowoczesne programy lojalnościowe i sklep internetowy. Ponadto oferował unikalną i scentralizowaną bazę danych, która jest współdzielona przez wszystkie kanały i aktualizowana w czasie rzeczywistym. Zawiera wszystkie informacje o klientach, produktach, cenach i sprzedaży.
„Jedna centralna baza danych, która zarządza przepływem towarów, klientów i informacji o sprzedaży we wszystkich naszych kanałach dystrybucji w czasie rzeczywistym, była dla nas krytyczna. Daje nam również możliwość ciągłego śledzenia i generowania raportów dotyczących naszej sprzedaży i działań na całym świecie” – komentuje Cathérine De Bleeker.
Furla
Furla wybiera Cegid
dla ekspansji międzynarodowej
Furla wybiera Cegid do wspierania ekspansji międzynarodowej
Firma Furla szukała solidnego i przyszłościowego międzynarodowego partnera technologicznego oraz wszechstronnego, innowacyjnego rozwiązania dla handlu detalicznego. Procesy miały zostać zoptymalizowane, a klientom zaoferować wyjątkowe doznania zakupowe. Po dokładnym zbadaniu rynku firma wybrała Cegid Retail Y2, oprogramowanie omnichannel, które umożliwia detalistom zarządzanie ich działaniami i klientami w czasie rzeczywistym za pośrednictwem kilku kanałów.
Założona w 1927 roku w Bolonii, włoska marka modowa Furla jest jedną z najważniejszych marek „Made in Italy” w ekosystemie mody. Uznany na całym świecie, znany z kreatywności i jakości, w 100% włoski design. Od początku swojej działalności zajmuje się tworzeniem i dystrybucją wysokiej jakości eleganckich torebek, butów i akcesoriów.
Projekt wdrożenia obejmował dwa główne obszary – zarządzanie sklepem oraz bazą klientów – i rozpoczął się w Europie. Ponad 340 sklepów jest obecnie wyposażonych w Cegid Retail Y2. Dzięki nowemu rozwiązaniu można efektywniej zarządzać wszystkimi kanałami dystrybucji, lepiej rozumieć klientów oraz posiadać większą kontrolę i widoczność nad scentralizowaną bazą danych.
„W handlu detalicznym, od luksusowych marek po usługi premium, ważne jest, aby znać swoich klientów i budować z nimi silne relacje. Korzystając z systemu, który pozwala nam centralnie zarządzać wszystkimi naszymi sklepami na całym świecie, uwzględniając wszystkie różnice regionalne, byliśmy w stanie znacząco poprawić doświadczenia zakupowe w naszych sklepach w ramach naszego zobowiązania do zapewnienia niezrównanej obsługi klienta globalnie.”- powiedział Eraldo Poletto, CEO Furla.
Jest to teraz możliwe dzięki scentralizowanej, opartej na chmurze bazie danych, która zapewnia dokładne dane w czasie rzeczywistym dotyczące sprzedaży oraz klientów, w celu ulepszenia i wspierania strategicznych decyzji marki na przyszłość. Specyficzne procesy i wymagania dla każdego regionu oraz prostota użytkowania to kluczowe elementy tego projektu, który dzięki osiągniętym dotychczas dobrym wynikom, oczekuje dalszego wzrostu.
L’Occitane
Cegid zarządza
ponad 1000 sklepów
L’Occitane używa Cegid do zarządzania ponad 1000 sklepów na całym świecie
L’Occitane, założona w 1976 roku w Manosque, to znana na całym świecie marka specjalizująca się w czystych i naturalnych kosmetykach i perfumach. Dzięki ponad 2500 butikom – własnym sklepom i franczyzom – firma działa w ponad 100 krajach.
L’Occitane wybrał system punktów sprzedaży Cegid Retail Y2, aby stymulować międzynarodową ekspansję i zarządzać swoją światową siecią sklepów. Ponad 1000 sklepów w ponad 25 krajach jest teraz wyposażonych w Cegid Retail Y2. Wdrożenie umożliwiło L’Occitane usprawnienie zarządzania działalnością detaliczną, optymalizację merchandisingu, sprzedaży, zarządzania relacjami z klientami oraz ujednolicenie procesów detalicznych grupy w jeden podstawowy model. L’Occitane ma teraz rozwiązanie doskonale dostosowane do potrzeb zarządzania sklepem, CRM, merchandisingu i zarządzania zapasami.
„System IT odgrywa kluczową rolę w rozwoju marki Grupy L’Occitane, poprzez poprawę produktywności operacyjnej i dostarczeniu innowacyjnych rozwiązań” – powiedział Etienne de Verdelhan, Wiceprezes ds. Optymalizacji procesów oraz CIO w Grupa L’Occitane.
System dostosowany jest do każdego kraju (wersje językowe, podatki, przepisy, płatności kartą kredytową itp.), a także obejmuje procesy i wymagania branżowe specyficzne dla każdej lokalizacji.
„Obecnie zarządzamy naszą działalnością na całym świecie za pomocą nowoczesnego, międzynarodowego systemu informatycznego i jesteśmy w stanie standaryzować i optymalizować nasze procesy na poziomie grupy. Mierzenie doskonałości operacyjnej w każdej lokalizacji stało się łatwe” – powiedział CIO L’Occitane.
Zgodnie z podejściem L’Occitane zorientowanym na klienta, Cegid Retail Y2 oferuje nowe funkcje CRM, takie jak potężny program lojalnościowy dostosowany do potrzeb każdego kraju. Zarówno w przypadku kompleksowych programów w Azji, schematów relacji z klientami, jak i ofert specjalnych w Europie. Ponadto dostępne są innowacyjne funkcje, takie jak mobilność w sklepie, integracja Omnichannel i biometryczna identyfikacja pracowników.
„Możemy teraz cieszyć się bardziej spersonalizowaną interakcją z naszymi klientami, zarządzać punktami lojalnościowymi w czasie rzeczywistym we wszystkich kanałach sprzedaży, dostosowywać promocje i oferować usługi, takie jak sklep internetowy” – mówi Etienne.
Najważniejsze informacje o Cegid Retail Y2 w skrócie
Chcesz dowiedzieć się więcej o Cegid Retail?
Skontaktuj się z nami! Przedstawimy Ci możliwości Cegid.