Definicja, cele, wymagania i realizacja różnych scenariuszy
DEFINICJA
Omnichannel to dotarcie do klienta z jedną kompleksową ofertą za pośrednictwem wielu kanałów. Klienci mogą uzyskać informacje w sklepie stacjonarnym, online w sklepie internetowym lub za pośrednictwem platform partnerskich. Otrzymują ten sam poziom szczegółowości na każdym kanale. Dodatkowo mają ciągły dostęp do tego gdzie i kiedy produkt jest dostępny na każdej z platform i mogą bezpośrednio go zamówić. Klient sam decyduje dokąd trafi towar lub sam może go odebrać tam, gdzie jest mu najwygodniej.
CELE
Klienci oczekują indywidualnego podejścia, aby doświadczenie zakupowe spełniło ich wymagania, a najlepiej, jeśli te wymagania zostaną przekroczone. Ma to kluczowe znaczenie w procesie wzmacniania lojalności klientów i budowania długotrwałych relacji biznesowych. Właściwe podejście obejmuje bycie wystarczająco elastycznym jako firma, aby móc sprostać potrzebom swoich klientów:
„Niestety, nie mamy wybranego produktu, ale widzę, że jest on nadal dostępny w sklepie X. Czy zamówić artykuł do sklepu? A może chciałaby/chciałby Pani/Pan odebrać go osobiście? Chętnie pokażę Pani/Panu artykuł Y z akcesoriami X i Z, aby dopełnić look.”
Czy nie chciałbyś również móc zachowywać się w ten sposób wobec swoich klientów?
Cegid Retail Y2 może mapować ok. 100 scenariuszy omnichannel.
Wymagania
W celu przekazania klientom wiarygodnych danych, wszystkie systemy muszą być ze sobą połączone i dostarczać dokładne oraz aktualne informacje w czasie rzeczywistym. Dotyczy to wszystkich połączonych kanałów sprzedaży (oddział, sklep internetowy, sklep partnerski itp.) i odnosi się przede wszystkim do informacji o produkcie, a także danych o zapasach. Tutaj szybka wymiana informacji jest równie ważna jak proste i wydajne procesy sprzedaży, dostawy i zamawiania. Ponadto coraz więcej oddziałów jest wykorzystywanych jako rozbudowane magazyny, tworząc w efekcie dodatkowy kanał (DOM – Distributed Order Management).
Realizacja
Zrównoważone zarządzanie zapasami, zamówieniami i dostawami zawsze było jedną z mocnych stron rozwiązania Cegid Retail Y2. Ponadto Cegid Retail Y2 może zarządzać różnymi miejscami przechowywania, takimi jak magazyny centralne, sklep internetowy lub sklepy partnerskie oraz inne jednostki biznesowe (sklepy własne, franczyza, sklep w sklepie itp.). Aktualne stany magazynowe oraz warunki i informacje o produkcie są dostarczane za pośrednictwem usług internetowych. Dodatkowo możliwe są rezerwacje i uzgodnienia dotyczące odbioru lub dostaw bezpośrednich.