Spełnianie wymagań wielokanałowej sprzedaży przy użyciu nowoczesnych technologii.
Zwyczaje zakupowe klientów przekształcają się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, a pandemia COVID-19 spowodowała jeszcze większe zmiany. Kluczowe powiązania w zakresie handlu elektronicznego i handlu stacjonarnego stanęły przed nowymi wyzwaniami dla systemów IT i POS. Dostępność w czasie rzeczywistym, duże ilości danych, czy stabilność systemu to tylko jedne z kilku ważniejszych funkcjonalności dla klienta. Systemy oparte na chmurze odgrywają w ostatnich latach coraz większą rolę.
Niezbędne jest posiadanie w systemie POS dokładnych i wyczerpujących informacji o każdym produkcie. Obejmują one: cechy produktu, warianty, dostępność, zdjęcia lub filmy. Ponadto ważna jest dostępność kart klientów offline lub innych programów bonusowych. Oprogramowanie musi przetwarzać ogromne ilości danych. W celu spełnienia wszystkich kryteriów i zachowania wysokiej wydajności wymagana jest specjalna architektura.
System POS Cegid Retail Y2 został starannie przygotowany do spełnienia tych wymagań. Dzięki instalacji lokalnego klienta wszystko staje się możliwe. System POS pobiera niezbędne dane z chmury. W przypadku awarii może działać w trybie offline. Klient określa, które dane powinny być przechowywane lokalnie. Po ponownym nawiązaniu połączenia kasa automatycznie się synchronizuje. Nie są wymagane żadne dodatkowe narzędzia, ani licencje innych firm. Zmniejsza to koszty bazy danych i innych komponentów.
Worldwide Retail Cloud
Funkcjonalność transgraniczna dzięki Cegid Cloud
Architektura chmurowa jest kluczem do handlu międzynarodowego: znane marki są reprezentowane prawie na całym świecie. Integralną częścią obecności na rynkach zagranicznych jest niezawodne i wydajne oprogramowanie. Dzisiejsi klienci podejmują decyzje szybko, często podróżują i oczekują elastyczności. Są przekonani, że sukienkę, którą kupili dziś w Rzymie, mogą jutro zwrócić w Londynie. Cegid Cloud zapewnia wgląd do danych w czasie rzeczywistym, ponieważ są one przechowywane w centralnej bazie i dostępne dla wszystkich lokalizacji, bez względu na to, gdzie są pobierane.
Czas oczekiwania
Jednym z wyzwań jest czas odpowiedzi serwerów: to tak zwane opóźnienie, które jeśli nie jest odpowiednio obsługiwane, może stanowić słaby punkt w procesie sprzedaży. Klient może się niecierpliwić opóźnieniem i zrezygnować z realizacji zakupu np. gdy czas dostępności produktu jest dłuższy, niż sądził.
Cegid Global Cloud
Niezawodność i szybka realizacja
Geo-replikacja synchroniczna usług i danych zapewnia wysoki stopień niezawodności. Właściciel handlu detalicznego może w pełni skoncentrować się na biznesie, ponieważ dostępność systemów ma zagwarantowaną. Kopie zapasowe i środki zapobiegające awariom zapewniają kontynuację pracy na miejscu nawet w przypadku awarii systemu – zgodnie z mottem „nigdy nie przegap okazji”.
Cegid dba o wszystkie potrzeby systemowe, w tym testy, kopie zapasowe i aktualizacje. Różni klienci mogą współdzielić chmurę i korzystać ze środków monitorowania Cegid. Klient może otrzymać dedykowaną chmurę, w której dostępne są specyficzne dla jego środowiska ustawienia i cykle aktualizacyjne. W aspekcie bezpieczeństwa wprowadzone są procedury: ochrony danych, certyfikowanej centrali danych (USA, Irlandia, Singapur) oraz mechanizmy bezpieczeństwa z przypisanymi rolami i uprawnieniami.
Istotną zaletą systemu
POS Cegid Retail Y2
jest łatwość z jaką można go wdrożyć. W zależności od wymagań, w jeden dzień można założyć 100 lub 200 sklepów. Kasa fiskalna nie musi być skomplikowanym urządzeniem i jest tylko kilka specyfikacji, które muszą zostać spełnione. Wszystkie typy wdrożeń można łatwo i szybko obsłużyć, a aktualizacje mogą być przeprowadzane automatycznie.
Silny trend w kierunku chmury
W ostatnich latach Cegid zaobserwował wyraźny trend w kierunku oddalania się od rozwiązań lokalnych i przechodzenia na rozwiązania cloudowe. Dane przechowywane w chmurze są szczególnie istotne dla biznesu międzynarodowego. Spośród około 80% nowych klientów większość decyduje się na rozwiązania chmurowe. W przypadku systemów lokalnych sprzedawcy muszą sami utrzymywać infrastrukturę: centrum danych, wykwalifikowany zespół, wsparcie i zgodność z odpowiednimi przepisami różniącymi się w zależności od kraju.
Cegid, jako jeden z wiodących międzynarodowych dostawców systemów POS, zapewnia zgodność z lokalnym prawem i jest używany w ponad 75 krajach oraz dostępny w 22 językach. Od małych detalistów z kilkoma sklepami, aż po duże korporacje z ponad 1000 oddziałów, Cegid Cloud zapewnia wysoką efektywność.